عمو هوشنگ

Chariots Of The Gods – Part1

نوامبر 6, 2009 · تا کنون 17 نظر داده شده

Erich Anton poul Von Daniken

اریک ون دیکناریک فون دنیکن در سال 1935 در سویس متولد شد. وی کاتولیکی متعصب بود و به کشف رازهای جهان بسیار علاقمند بود. وی در جوانی با پس انداز 300،000 فرانک سفرهای پژوهشی و علمی خود به تمامی نقاط جهان آغاز کرد. از تاریک ترین و ناشناخته ترین مناطق زمین عکس گرفت و به همراه مدارک و مستندات و عکسهای گرفته شده فرضیه ایی رو بنا نهاد و کتابی بر مبنای آن چاپ کرد که یکی از پرفروشترین کتاب های دنیاست.

پژوهش های درباره “صندوق عهد” و همچنین “داستان حضرت لوط” براساس کتاب تورات و کتاب آفرینش باعث شد تا کلیسا او را کافر بخواند. وی براساس فرضیات خود کلیسا را به چالش کشید و با بسیاری از دانشمندان و کشیشان و فیلسوفان به بحث و مناظره پرداخت.

فرضیه او چیست؟

ارابه های خدایاناریک فون دنیکن معتقد است که در گذشته های بسیار دور، موجوداتی از فضا به کره زمین امده اند که تا حدودی به انسان ها شبیه بوده اند. آنها که از تمدن و تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بوده اند، به انسانهای ابتدایی و وحشی، تمدن و راه و روش زندگی را آموخنتد و نیاکان ما، آنها را مانند خدایان میپرستیدند و در این میان هزاران فرقه خرافی با رنگ و بوی مذهبی پدید امد و باعث شد تا خدای یگانه و راستین از نظرها دور شود.

اریک فون دنیکن تا کنون بیش از 41 کتاب در اثبات نظریه خود منتشر کرده چندین فیلم مستند برای اثبات گقته های خود از گوشه و کنار دنیا تهیه کرده است. او به 4 زبان زنده دنیا تسلط کامل دارد و تا کنون هر ساله 160000 کیلومتر سفر انجام داده است. وی بیش از 3000 سخنرانی در 25 کشور دنیا انجام داده که بیش از 500 نشست در دانشگاه ها بوده است.

مشهورترین کتاب به نام “ارابه خدایان” در ایران نیز چاپ شده و در کتاب فروشی ها قابل تهیه است.

چرا من به این موضوع علاقمند شدم؟

History Channel Ancient Aliens 2009چند روز پیش در میان فید های شیر شده دوستان، به مطلبی برخوردم که لینکی به یکی از فیلمهای سایت یوتیوب بود. این فیلم قسمتی از مستند جدید سال 2009 از ارابه خدایان بود که در آن وجود تمدن درخشان قدیم انسان را به بیگانگان فضایی نسبت میداد. در همان 10 دقیقه از فیلم بقدری دلایل محکم  و مستند بود که تا حدی من نیز قانع شدم.

به دنبال لینک دانلود کامل فیلم گشتم و سرانجام آن را یافته و دانلود کردم ( به حجم 800 مگ ) در صورتی که شما هم مایل باشید باید به دنبال نام زیر بگردید چون اون لینکی که من پیدا کردم پاک شده :

History Channel Ancient Aliens 2009 HD

البته اگر به سایت یوتیوب دسترسی دارید، با سرچ کردن این عبارت در آن سایت هم میتوانید به قسمت های مهم این مستند دسترسی پیدا کنید.

بعد از دیدن کل فیلم که تقریبا 2 ساعت بود، به قدری دلایل و مستندات کامل و محکم و قانع کننده بود که من نیز با فرضیه اریک هم عقیده شدم. به کتاب فروشی رفتم و کتاب را هم خریدم. قسمت هایی از کتاب که در فیلم نبود بیشتر باعث شد تا به نظرم این فرضیه درست جلوه کند. نکته جالب در خصوص این مستندات این است که همه آنها در اختیار همه قرار دارند و شما به عنوان یک جهانگرد یا توریست میتوانید با سفر با کشور مربوطه انها را بررسی کنید.

با هم طی جندین پست، تعدادی از این مستندات را بررسی میکنیم

Nazca Lines

Nazca Line nazca-lines nazca-paracas-b Nasca_Astronaut_2007_08

شاید محکم ترین دلیل، دشت نازکا باشد. دشت نازکا در کشور پرو (امریکای جنوبی) در کنار رشته کوه آند وجود دارد. در این دشت به مساحت 60 کیلومتر نقش های بزرگ و عظیمی وجود دارد که تنها از ارتفاع زیاد قابل مشاهده میباشد. یعنی شخص ببینده باید سوار هواپیما باشد و پرواز کند ان هم در ارتفاع زیاد تا این نقش ها رو ببیند. این نقشها شامل یه ماهی بزرگ، عنکبوت، میمون … میباشد. قدمت این آثار به بیش از هزار سال قبل برمیگردد.

nazca nazca_natural

نکته جالب وجود خطوط صاف و مستقیمی میباشد که بعضی از آنها بیش از 23 کیلومتر طول دارند بروی بلندی کوهها ساخته شده اند. برای ساخت آنها، قله و نوک کوه به صورت بسیار دقیقی بریده و صاف شده اند ! کاری که انسان امروزی از انجام آن بروی چنین ارتفاعی عاجز است.

Nazca

به نحوه برش قله کوه توجه کنید

اکثر این خطوط مستقیم و پهن در یک نقطه تلاقی بزرگ به هم میرسن و بسیار دقیق و صاف طراحی شده اند.

باستان شناسان معتقد هستن اینها راههای عبوری برای قوم اینکا بوده اند. البته پروفسور آلدن میسون بعد از مطالعات بسیار به این نتیجه رسید که چون این خطوط همگی به بن بست میرسن پس نمی توانند راه باشند، وی معتقد است اینها برای نوعی مراسم مذهبی یا نوعی تقویم استفاده میشده ! اما مشاهده دقیق و امروزی کاملا به ما میفهماند که ما به یک فرودگاه نگاه میکنیم. فرودگاه هایی با باندهایی به طول 20 کیلومتر که اکثرا دارای باند های فرعی نیز هستن. لطفا بروی عکسها کلیک کرده و خودتان قضاوت کنید.

نظر شما چیست؟ اگه به نرم افزار Google Earth دسترسی دارین همین حالا یه سفر به دشت نازکا بکنید و از بالا خودتون شاهد خطوط  باندگونه و صاف و طولانی باشین.

Viewzone2 Site12

امروزه هر توریست و جهانگردی که با هواپیما به اینجا میاد ار آسمان وقتی با این خطوط نگاه میکند اولین کلمه ایی که به زبان میآورد فقط یک چیز است : “عجب فرودگاهی

نکته جالب دیگر یه اثر بزرگ دیگر در کوه است. در نزدیکی اینجا در قله یک کوه، یک نقش بزرگ دیگر حک شده است که مانند یک نیزه سه شاخ است. باستان شناسان میگویند احتمالا این نوعی علامت مذهبی بوده است. نظر شما جیست؟ و جالبتر اینکه تنها از آسمان مشخص است و جهت آن به سمت خطوط صاف نازکا (همان فرودگاه خودمان) است !

کلیک کنید

یک نیزه سه شاخ عظیم که به سمت خطوط نازکا نشانه رفته است

خب، نظریه اریک در این مورد چیست؟

خب، قوم اینکاها، یکی از مبتدی ترین و قدیمی ترین قومهای عصر قدیم بوده اند. هیچ نشان خاصی از تمدن در تاریخ آنها یافت نشده. مانند مصری ها هم از خود دلیل و نوشته و مدرک بجا نگذاشته اند. آثار و نقاشی های یافت شده مربوط به بیش از 1200 سال پیش مباشد. در آن دوران پرواز برای انسان عهد قدیم غیر ممکن بوده. چطور اینکا ها میتوانستند حدس بزنن یک نقاشی از آسمان چطور دیده میشود؟ چقدر باید بزرگ کشیده شود؟ اصلا چرا باید بخود زحمت میدادن تا این همه اثر بکشند؟ ساخت آن راه صاف بروی کوه تراشیده شده و صاف شده به چه دلیل بود؟ چگونه کوه را مانند پنیر تراشیده اند؟ با چاقو و تبر؟ 1200 سال پیش؟

از نظر اریک اینجا محل فرود موجودات فضایی بوده است، آنها این فرودگاه رو برای فرود سفینه های خود طراحی و ساخته اند. سپس انسانهای بومی ساکن نازکا (اینکاها) آنان رو دیده و با خدا اشتباه گرفته اند و با کمک آنها، اشکال بزرگ و پیچیده ایی را برای مشاهد آنها از آسمان ترسیم کرده اند. در حقیقت شاید برای یافتن فرودگاه بروی این دشت از این نقاشی ها استفاده میشده و یا شاید این آثار توسط اینکاها رسم شده تا اگر دوباره خدایان بازگشتند بتوانند آنها را پیدا کنند.

اما چرا اینجا برای فرود فضایی ها انتخاب شده است؟ اریک برای این موضوع هم دلیل قانع کننده ایی دارد. کوه های این ناحیه در گذشته بسیار دور حاوی معادن بسیار غنی اورانیوم بوده است و هم اکنون هم مقادیری از آن باقی مانده است. به احتمال قوی آنها برای سوخت گیری و تهیه سوخت سفینه های خود این مکان را ساخته بودند. همچنین از لحاظ سنگهای معدنی، این کوه ها منابع بسیار غنی بوده و به دریا هم نزدیک میباشد.

دولت پرو اجازه نمونه برداری و حفاری برای یافتن مستندات بیشتر را به کاوشگران نمیدهد و این منظقه از نظر مردم پرو مقدس است . اریک توانسته مقداری از گرد سفید رنگی که برای طرح این اشکال از آن استفاده شده را با خود به دانشگاه تحقیقاتی ببرد. نتیجه این بود : این ماده در کره زمین مشابه ایی ندارد. برخی ار خواص شیشه و برخی از خواص الماس را داراست.

***

برای طولانی نشدن این پست، از میان 100 ها دلیل مستند این فیلم مستند و کتاب معروف، تنها به بررسی چندین مورد بسیار اصلی یا بقول خودمون تابلو خواهم پرداخت. این پست شامل چندین قسمت خواهد بود که به ترتیب بعد از این پست منتشر میشود. دوست دارم نظرات خودتون را در این باره بخوانم.

_______________________________________________________________

چنانچه از این مطلب خوشتان آمد، به این پست هم سر بزنید :

VY Canis Majoris

دسته‌ها: از این ور و اون ور · برای دل خودم

17 جواب تا اینجا

  • پرستو // نوامبر 6, 2009 روی 4:57 ب.ظ

    نتونستم کامل بخونمش ولی جالب بود!
    میگم اون « فریضه» رو درست کن! نوزده شدی :)
    ___________________________
    دیگه شما ببخشید، متنش زیاد بود تازه کلی هم بعد از این مطلب داره
    فکر کنم تا 5 تا پست اینجوری ادامه داشته باشه
    اگه غلط داشت به بزرگی خودتون ببخشید ;)

  • امین هاشمی // نوامبر 6, 2009 روی 5:02 ب.ظ

    یک سوال دارم فرض می کنیم نظریه ایشون درست باشه پس چرا این موجودات الان نیستند؟ اخه ازاون تصویر ها گاهی منتشر میشه که مثلا توی یک شب گندم های یک مزرعه بدین شکل در اومدند اما عملا هیچ توضیحی نیست که اون ها وجود داشته باشند نظریه این آقا این موارد را هم توجیه می کنه یا نه؟
    _______________________________________________
    1.بین تمدن های مختلف که جهش علمی زیادی داشتن معمولا فاصله های زمانی زیادی وجود داره
    مثلا بین تمدن مایا ها، مصریها و … چندین صد سال، یا برخی مواقع 1000 سال فاصله هست، پس ممکنه در آینده نزدیک دوباره ببینیمشون یعنی این بیگانه های فضایی برای رفتن و برگشتن به زمین به زمان زیادی احتیاج دارن
    شاید هم زمین حکم یه قهوه خونه بین راهی بوده و صرفا دیگه برنخواهند گشت
    شاید هم انسانهای امروزی، برخلاف نیاکان ما، بجای پرستش به آنها شلیک کنن و برای همین آنها خودشون رو نشون نمیدن و ….
    2. در خصوص اون مزرعه ها، باید گفت که تعدادی از اونها کار یک گروه خاص از انسانها بوده که بعدا توسط پلیس دستگیر شدن و البته بین سوزاندن ساقه گندم و ایجاد شکل در قرن بیستم، باید حفاری روی کوه و تخته سنگها در حدود 1200 سال پیش با وسایلی مثل سنگ و نیزه تفاوت های بسیاری هست
    در ضمن، بحث اصلی، صاف کردن قله کوه وساخت اون فرودگاهه

  • دست نوشته // نوامبر 6, 2009 روی 9:45 ب.ظ

    خیلی عالی و جالب بود. برای اولین بار چنین چیزی می خوندم. منم علاقه مند شدم.
    عکس ها هم خیلی جالب و باور نکردنی بود.
    ممنون. بیشتر باید در موردش تحقیق کنم.
    _________________________________
    خواهش میشه، قابلی نداشت
    من سعی میکنم خلاصه و مفید بگم، برای توضیحات بیشتر باید اون مستندی که معرفی کردم رو ببینید ;)

  • سپهر // نوامبر 6, 2009 روی 10:12 ب.ظ

    عالی بود!
    بلا خره یک مطلب دیدم که تو این شلوغی اونقدر توجه من رو جلب کرد که بیام و راجع بهش نظر بدم!
    از این حرفها گذشته من همیشه درباره اینکاها کنجکاو بودم و هستم. در مورد این مستند و اینها هم تا امروز اطلاع چندانی نداشتم .
    راستی در کتاب مقدس همین اینکاها پیش بینی شده که زمین تا سال 2012 نابود خواهد شد!
    ___________________________________
    شرمنده نفرمایید، آب شدیم ;)
    راستش شاید جالب ترین قسمتش در مورد یه تصویر کنده کاری شده از قوم مایا باشه
    جالبه که بدونین اینکاها به این کوهها، علفزار بزرگ نام داده بودن، در حالیکه دشتی خشک و بی آب علفه …

  • delzadeh // نوامبر 7, 2009 روی 7:37 ق.ظ

    باورنکردنی بود! نمی‌خواهم که اصل قضیه را باور نکنم ولی یه سوال دارم: عکس‌العمل ناسا و غول‌های دیگر عالم فضا و فضانوردی در این مورد چیه؟ یعنی بالکل قضیه رو منکرن؟ چرا دولت پرو اجازه اکتشاف نمی‌ده؟ یعنی قضیه براش اهمیت نداره؟
    بازم بگم این سوالها به این معنی نیست که من قضیه رو قبول ندارم بلکه می‌خوام روشن‌تر بشم.
    ___________________________________________
    خب، همونطور که گفتم، به خاطر اینکه اریک فرضیه ایی در خصوص داستان حضرت نوح و حضرت لوط داره ( او معتقده آنها بجای خدای یگانه به پرستش بیگانگان فضایی رو آورده بودند و با کمک تورات و انجیل این را ثابت میکند) کلیسا او کافر خوانده است.
    البته خود او به خدای یگانه اعتقاد داره
    ولی این مسائل باعث میشود که او خیلی جدی گرفته نشود، در ثانی باستان شناسان نظرهای خاص خود را دارند و صرفا به اریک به چشم یه نظریه پرداز نگاه میکنند و به فرضیه های خود بیشتر اهمیت میدهند تا فرضیه اریک
    در خصوص دولت پرو، من اطلاع ندارم ولی هم کتاب و هم در فیلم، خود اریک میگوید که این مکان از نظر مردم پرو مقدس است و اجازه کاوشگری نداریم ( خب مثلا فرض کنید یکی بخواد در خانه خدا به کاوشگری بپردازد)

  • mss // نوامبر 7, 2009 روی 9:53 ق.ظ

    سلام عمو
    من از مدتها قبل به اينجا سر مي زدم ولي کامنت نمي زاشتم اينبار قضيه فرق ميکنه چون دست گذاشتي روي يکي از علاقه منديهام!!!
    درباره اون مزارع مدتها من کلي دنبالش بودم ولي به بن بست رسيدم…
    حالا ظاهراً اينم خيلي جالبه… خيلي دوستم دارم تا روزي که زنده ام جواب اين جور علايم رو بفهمم…
    بازم ممنون :)
    موفق باشي D:
    __________________________________
    خوشحالیم شما افتخار دادید ;)
    راستش همیشه از دیدن فیلمهای مستند این چنینی به وجد میام، مخصوصا در خصوص اهرام مصر
    سعی میکنم تا اونجا که بشه این مطلب را کامل کنم
    خواهش میشه

  • آزاده // نوامبر 7, 2009 روی 1:18 ب.ظ

    واااااااااای عجب عکسهایی
    خیلی جالب بود عمو ولی من از فضایی ها میترسم این که میگی اون ها تمدن رو به ما یاد دادن من قبول دارم به نظرم اون ها از ما خیلی خیلی پیشرفته ترن واسه همین میترسم
    _______________________________
    ترس نداره خانوم
    البته در تحقیقات اریک به 2 دسته از بیگانگان برمیخوریم
    دسته اول که به ایجاد تمدن و علم در زمین کمک کردند و انسانها با تصاویر و نقاشی های بجا مانده نشان داده اند که آنها را دوس داشته و میپرستیدند.
    دسته دوم که برای غارت و کشتار انسانها به زمین امده اند و در تصاویر و نقاشی های باقیمانده انسانها از آنها و سلاح های مخفوف آنها وحشت داشته و آنها را میپرستیدند
    بعدا در این مورد توضیح میدهم

  • ايليا // نوامبر 7, 2009 روی 9:07 ب.ظ

    بسیار بسیار جالب بود عمو. زودتر ادامه ش رو بنویس
    _______________________________
    ممنون جناب کروکودیل
    تا اینجا میشه نفری 1500 تومن، خرد هم ندهید لطفا، بلیط مترو هم قبول نیس :cool:

  • ايليا // نوامبر 8, 2009 روی 4:58 ب.ظ

    آقا ما خرد نداریم . بی زحمت این تراول 100000 تومنی رو بگیر . 98500 پس بده
    __________________________________________
    پدرجان، سوار میشی خب بگرد تو جیبت ببین پول خرد داری یا نه :D
    بیا … بقیه اش رو بهت آدامس بدم

  • شاهین // نوامبر 8, 2009 روی 8:47 ب.ظ

    آیول بابا…
    من کلی با این باستان شناسه حال میکنم، کتاباش خیلی جالبه! مخصوصا خدایان باستان یا ارابه ی خدایانش.
    دمت قیش بازم ادامه بده، ما پایه ایم.
    تخمه و چیپس اینا هم ردیف کردم قراره با بچه ها بشینیم دم در وبلاگت تا وقتی که ادامشو بذاری!!! :lol:
    ____________________________________
    به به ستاره جوون (از نوع سهیل)
    خب چراغ ها رو هم خاموش کنید، یکمی هم از اون چیپس ها بدین به من :D
    ای بابا … یکی پاشه بره اون کنترل رو بیاره :)

  • ارمغان // نوامبر 8, 2009 روی 9:54 ب.ظ

    Eyval farzie bahal bod.migam amo jan alan dg adresam miad ke?are? Ye sar be webloge man nazania khob?
    _______________________________________________
    ارمغان، الان رسیدیم به کوچه تون، پلاک تون کدومه؟ همین در قهوه اییه؟ در رو بزنین :D
    (چشم ببخشید دیر به دیر سر میزنیم)

  • عمو کامبیز // نوامبر 10, 2009 روی 11:19 ق.ظ

    سلام خوشگل پسر . خوبی ؟ غحب مطلب توپی ، خیلی خوبه .

    دلم برات تنگ شده . چه میکنی ؟

    راستی ، لینک مطالب قبلی تو موزیک F میده .

    موفق باشی .
    ______________________________
    سلام بر پسرخاله ، خوبی؟
    می توو ;) میگذره
    کدوم آهنگ؟ بزار چک میکنم دوباره آپ میکنم

  • پرنیان // نوامبر 11, 2009 روی 11:47 ق.ظ

    سلام
    شاید اگه یه موقعیت دیگه اومده بودم و اینها راخونده بودم منم حرفایی واسه گفتن داشتم ولی الآن نظرم اینه که: اینکه قبلاً چی و کی و کجا و چه جوری و واسه چی و از چی و با چی و … خلاصه هزارتا سوال دیگه که مربوط به قبل میشه هیچ اهمیتی نداره وقتی توی چگونگی شکل گیری آینده و حتی حال مشکل داشته باشی.
    البته این عقیده ی الآن منه.
    ___________________________
    سلام خانوم
    ای بابا … حالا چرا میزنی؟ گلدون رو چرا پرت کردی؟
    نه اون پیرکس رو پرت نکن، کادوی دوشیزه شینه …. زدی سرویسم رو ناقص کردی … :D
    سخت نگیر، همه چیز خیلی ساده و راحت حل میشه

  • افشین سلحشور // نوامبر 11, 2009 روی 4:48 ب.ظ

    بسيار عالي.
    به شما علاقمند شديم عمو هوشنگ.
    ______________________________
    خواهش میکنیم.
    راستش من قصد ادامه تحصیل دارم
    (خوش اومدین، وبلاگ خودتونه)

  • ارمغان // نوامبر 12, 2009 روی 2:30 ق.ظ

    Amo jan dar ghahveie male masod hedayatie dare khone ma abie vase ehteram be esteghlal.eshtebah rafti jae dg shoma dir be dir sar nemizanin kolan sar nemizanin bikhial
    _____________________________
    من شدیدا معذرت میخوام ;)

  • شین // نوامبر 12, 2009 روی 11:11 ب.ظ

    سلام عمو
    خوبی ؟ خانواده خوبن؟
    من خیلی از این مطلبت خوشم اومد.به نظر من موجودات فضائی وجود دارند.اگر یکی اهل خوندن قرآن باشه حتما خونده که خدا در قرآن گفته که 7 تا زمین آفریده.احتمالا زمین ما خیلی جوون تر از سیاره اونهاست یا نوع بشر خیلی پیشرفتش کنده که به هر حال ما توانائی های اونا رو نداریم.
    _______________________________
    سلام شین جان
    ممنون، شما خوبی؟ دادا خوبن؟
    در وجود اونا شکی نیس، چون میلیاردها میلیارد ستاره و سیاره در جهان وجود داره و صد در صد حیات در جاهای دیگر هم جاریست

  • masood hedayati // نوامبر 12, 2009 روی 11:36 ب.ظ

    ادم فضایی کجا بود اخه بیکارید شماها به خدا
    الان هم می گن زمین گرده مگه توپه اخه اگه زمین گرد بود مگه می شد راه رفت همش می خوردیم زمین که دیدید زمین گرد نیست ادم فضایی نداریم هی می گی ادم
    فضایی فضایی نه دو تا فقط دوتا به من نشون بده اخه اینطوری نمی شه برادر من این چیز اسمش چی بود ولی پروندش موجوده گفته که ادم فضایی نداریم
    ________________________________
    آقا جان اون لوله شات گان بگیر اون طرف … خب باشه هرچی شما بگی مسعود جان ;)

یک نظر بنویسید